Glikemični indeks živil in pravilno kombiniranje hrane

Ponujamo vam nekaj nasvetov o tem, kako se prehranjevati, da ohranite svojo težo, ali jo celo zmanjšate. V prispevku boste našli glikemični indeks živil, s katerim lahko shujšate in ohranjate vitko linijo brez lakote.
S pravilnim kombiniranjem hrane lahko brez stradanja ohranjate zdravo linijo. (foto: www.123rf.com)
S pravilnim kombiniranjem hrane lahko brez stradanja ohranjate zdravo linijo. (foto: www.123rf.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
V decembru imamo še več priložnosti, da posežemo po slastnem pecivu ali po kozarčku rujnega. Nekaj »prekrškov« v večernih urah pa se kaj hitro pozna na tehtnici – seveda pa tudi na oblekah, ker kar naenkrat postanejo pretesne.

Sladki prigrizki nas »pahnejo« v t.i. inzulinsko past. Naj vam razložim: če dopoldan greste na kavico in poleg pojeste krem šnito, potem se vam lahko sproži naval lakote. V telesu se na podlagi sladke smetane, sladkorja, pudinga, biskvita sproži reakcija. Za vaše telo je to energijska bomba. Ker seveda veselo klepetate in ne porabljate nobene energije, se zaužita energija uskladišči v vaše telo, za čas, ko ne boste imeli hrane in boste potrebovali energijo, jo bo telo potegnilo iz rezerve. Vendar se v današnjem času izobilja to ne zgodi. Mogoče že isti večer greste k prijateljem na obisk in seveda telo spet dobi preveč energije, ki je ne porabi, zato jo potisne v maščobne celice.

To pa še ni najhujše. Ko hormon inzulin počisti presežek sladkorja v maščobne celice, se zgodi, da vam je »padel cuker« in takrat vsi vemo, da telo zahteva nekaj sladkega – največkrat košček čokolade. Ko vam pade sladkor v krvi telo nikdar ne zahteva korenčka – zahteva pa sladkor. Tako se cel dan borite s svojim želodcem!

Sedaj pa naredimo preizkus:
• Ne smete misliti na svoj hladilnik! …. Na kaj mislite? Na hladilnik – pa ne samo to, celo vanj pogledate in točno vidite kaj imate v njem!
• Ne smete misliti na slastno čokoladno torto!... Na kaj mislite? Jaz imam že polna usta sline in sebe vidim kako držim v svoji roki krožnik slastne torte.
Vsi razmišljamo v slikah in ko se odločimo, da bomo shujšali, si rečemo: »Ne smem jesti!« Naši možgani ne slišijo ne smem, pač pa samo jesti, kar nam spet sproži naval lakote in začne se borba z želodcem. Na koncu vedno zmaga želodec!

Kot ste verjetno že sami kdaj preizkusili, veste, da to ne vodi nikamor. Obstaja pa rešitev - pametno kombiniranje hrane. Vsaka hrana v telesu sproži reakcijo. Če jeste hrano, ki vas nasiti za dalj časa, boste uravnali hormon lakote inzulin, posledično se vam ne bo oglašal želodec in posledično boste shujšali.

Glikemični indeks (GI) živil:
Visok GI je nad 60 (prepovedana oz. odsvetovana živila):
100 - glukoza
95 - francoski kruh
85 - pečen krompir
85 – kuhano korenje
85 – kuhana repa
84 - corn flakes (koruzni kosmiči)
83 - krompir, instant
82 - rižev krispy
82 - riževi keksi
82 - krompir iz mikrovalne pečice
80 - vanilijevi vaflji
76 - krof
76 - pomfri
74 - graham krekerji
74 - slani keksi
74 - pire krompir
73 - med
73 - zrnat čips
72 - lubenica
72 - smoki
75 - buča
75 - lubenica
70 - mlečna čokolada
70 - koruzna moka
70 - krompir - kuhan
70 - polbeli kruh
70 - ravioli, tortelini
70 - riž za rižoto
70 - beli kruh
70 - toast
70 - sladke pijače
69 - drobtine
68 - pijače kot npr. Fanta
68 - čokoladica Mars
67 - lešniki
66 - ananas
66 - gobova juha
65 - sladkor
65 - instant ovseni kosmiči
65 - rogljički
64 - rozine
64 - vložene marelice
64 - rdeča pesa
64 - makaroni s sirom
61 - sladoled
61 - hamburger (kruh)
60 - otrobi
Ta članek se nadaljuje na naslednji strani - KLIKNI TUKAJ >
Stran: 1 2

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Odlična sladica: Slivov štrudelj (recept)

Namesto jabolčnega zavitka, lahko pripravimo tudi slivo...

Recepti za zdrava kosila: Vegetarijanski burger z lečo

Tokrat si privoščite za prebavila in organizem lažjo in...

Recept: Stročji fižol v slanici

Jožica tokrat z nami deli recept za stročji fižol v sla...

Recepti za zdrava kosila: Polnjene paprike z rjavim rižem

Tokrat recept za odlično, okusno zdravo kosilo. Polnjen...

Alkalna dieta: reši vas lahko raka, visokega pritiska, osteoporoze in odvečnih kg

Strokovnjaki, ki zagovarjajo alkalno dieto trdijo, da l...

Recepti iz Jožičine kuhinje: Pohorska omleta

Za vas sem pripravila top recept za pohorsko omleto, ki...

Ideja za kosilo: Mesne kroglice s paradižnikovo omako

Čufte ali mesne kroglice so priljubljena jed iz mletega...

Super recept za tiramisu v lončku

Tiramisu v lončku je odlična sladica, ki jo pripravimo ...

Ideja za kosilo: Pražena jetrca z žajbljem

Pražena jetrca so tradicionalna jed. Lahko uporabimo sv...

Svetovni dan varnosti hrane: Ključno je ozaveščanje vseh členov v prehrambni verigi

Dan pred svetovnim dnevom varnosti hrane, ki ga obeležu...

Recepti za zdrava kosila: Losos na žaru s šparglji

Recepti za zdravo kosilo! Zdrava prehrana je ključ do b...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.