Menopavza: Preprečite kopičenje maščobnih oblog

Moje zdravje > Prehrana | piše: M. L. | 30.4.2013
Menopavza je čas mnogih sprememb, mednje sodi tudi povečanje telesne teže. Kilogrami in grami se kopičijo kljub temu, da se trudite z gibanjem in zdravim prehranjevanjem. Kaj lahko še storite?
Ne odpovedujte se hrani, le izbirajte zdravo. (foto: www.123rf.com)
Ne odpovedujte se hrani, le izbirajte zdravo. (foto: www.123rf.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Ena glavnih težav v obdobju menopavze je lahko nenaden poskok telesne teže. Ponujamo vam nekaj nasvetov, da preprečite kopičenje kilogramov.

Poiščite si nadomestke
Z leti se metabolizem upočasni, presnova deluje počasneje in ne glede na to, da dnevno zaužijete ravno toliko hrane in kalorij, kot ste jih pred leti, se maščobne obloge pričnejo kopičiti. Stradanje seveda ne pride v poštev, poskrbite pa, da boste nekatero vrsto hrane zamenjali z drugo. Dovolj je že, da dnevno poskušate zmanjšati vnos kalorij za 50 do 100. To lahko storite že tako, da namesto polnomastnega mleka pijete mleko, ki vsebuje manj maščobe. Če dodajate v kavo ali čaj sladkor, le tega počasi zmanjšujte. Ko se boste privadili, bo tudi kava brez sladkorja zelo okusna in bo še naprej predstavljala določen ritual dneva. In če boste vanjo namesto smetane kanili nekaj posnetega mleka, še toliko bolje.

Pri obroku si na krožnik nadevajte skoraj enako količino hrane kot doslej. Le žlico ali dve manj. Le za centimeter ali dva manjši zrezek. To pa nadomestite z nekoliko večjo skledo solate ali v vodi skuhane zelenjave.

Bodite aktivni
Nekoč ste tekali za svojimi otroki, imeli tisoč in en opravek, brez večjega napora pospravili hišo, danes je morda nekoliko drugače. Otroci so odrasli, nimate več toliko energije za pospravljanje, namesto opravkov pa raje v roke vzamete dobro knjigo. Vse lepo in prav, toda tudi gibanje je potrebno. Če ste že sedaj aktivni, pa poskušajte tej vsakodnevni aktivnosti dodati še nekaj. Če niste aktivni, pa je zadnji čas, da postanete. Takoj.
Sedaj je pravi čas, da pričnete hoditi na organizirano telovadbo, da se naučite nekaj novih plesnih korakov in da sprejmete vabilo prijateljice za čudovit izlet v hribe ali pa na potep okrog mesta.

Razmigajte zadnjico
Ljudje preveč časa dnevno presedimo. Naj si bo to doma, v službi, na obisku. Kar naprej sedimo. Zato, razmigajte svojo zadnjico. V službi to lahko storite tako, da od sedaj naprej vedno, ko telefonirate, stojite. Vedno, ko pogledate na uro, za hip vstanete.
Doma to lahko storite tako, da vedno, ki si nalakirate nohte, stoje čakate, da se posušijo. Še bolje, pojdite po stopnicah gor in dol.
Stojite lahko medtem ko čakate v čakalnici na zdravniški recept, medtem ko čakate na banki, pa čeprav vas stoli tako lepo vabijo, da sedete.

Gospodinjska opravila
V svoj vsakdanjik vključite nekaj gospodinjskih opravil, če teh do sedaj niste opravljali ravno pogosto. Znosite vse lončnice pod prho, prebarvajte sobo, pokosite travo, ometite pajčevino iz vseh kotov.

Jejte in pijte iz manjših krožnikov in kozarcev
Ko začutite lakoto, ne sezite po največjem krožniku, kar jih premorete. Vzemi manjšega in nanj servirajte hrano. Ugotovili boste, da boste ob koncu obroka prav tako siti, četudi boste pojedli manj. Pravilo pet manjših obrokov na dan naj postane vaša stalnica. Počutili se boste mnogo bolje in ker boste redno jedli, ne boste občutili tiste volčje lakote, ko imate občutek, da bi lahko spraznili ves hladilnik.
Enako velja za pijačo. Če že pijete sladke pijače, omejite količino. Uporabite manjši kozarec, če boste še žejni, v ta isti kozarec nalijte vodo ali nesladkan čaj.

Vzdržujte mišično maso
Z leti se mišična masa zmanjšuje, s tem pa se upočasnjuje tudi naša presnova, naš metabolizem, kar pripomore k temu, da se začnejo kopičiti maščobne obloge. To lahko preprečite z gibanjem in s pravilno prehrano. V svoj jedilnik vključite hrano, ki je bogata s proteini, torej z beljakovinami. Živila, ki vsebujejo veliko beljakovin, so vsa živila živalskega izvora, razen medu; torej mleko, jogurt, jajca, meso, ribe, morski sadeži; stročnice in oreščki.

Tehtajte se
Za ženske je znano, da tehtnice ne maramo kaj prida, toda, z njeno pomočjo boste lažje nadzirali svojo težo. Tehtajte se na isti dan v tednu, zjutraj na tešče. Zapisujte si telesno težo in na tak način vodite evidenco. Tako boste pravočasno pričeli z bolj intenzivnim gibanjem in s še nekoliko bolj strogo izbiro jedilnika.
Morda te zanima tudi:

Kajtimir Kunc: Država naj vrne, kar si je od upokojencev sposodila

Do danes je civilni iniciativi Za upokojence gre, za ka...

Starost ni za mevže: O nasilju med in nad starimi

Knjiga Starost ni za mevže je včeraj na okrogli mizi v ...

Domovi za starejše: Dodatno zaračunavanje osnovnih storitev

Zasebni domovi za starejše s koncesijo služijo na račun...

Dr. Ana Kranjc: Starost kot najlepše življenjsko obdobje

Ko je človek enkrat upokojen, lahko končno prisluhne se...

Civilna iniciativa: Upokojenci niso drugorazredni državljani

Pri Civilni iniciativi »ZA upokojence GRE« že od junija...

Mednarodni dan starejših za slovenske starostnike nič kaj obetaven

Danes, 1. oktobra obeležujemo mednarodni dan starejših....
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2019 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.