Shujšajte z Ornish dieto. Pomaga pri kroničnih boleznih, holesterolu, zaustavlja staranje

Študije kažejo, da z njo lahko enostavno shujšate in nasploh okrepite zdravje brez posebnega odrekanja. Strokovnjaki pravijo, da gre za preprosto dieto, brez štetja kalorij.
Ornish dieta temelji predvsem na rastlinski hrani. (Foto: Freepik.com)
Ornish dieta temelji predvsem na rastlinski hrani. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Ornish dieto je razvil zdravnik, raziskovalec in ustanovitelj inštituta za preventivno medicino v Sausalitu v Kaliforniji, dr. Dean Ornish. Gre za vegetarijansko dieto z nizko vsebnostjo maščob, ki se osredotoča na rastlinska živila (sadje, zelenjava, polnozrnata živila in stročnice). Vendar so dovoljeni tudi sojini izdelki, jajčni beljaki in majhne količine nemastnih mlečnih izdelkov. Avtor diete pravi, da nam prehranjevanje po tej dieti lahko pomaga shujšati in zaustaviti razvoj kroničnih bolezni, raka prostate, bolezni srca in sladkorno bolezen. Prav tako naj bi dieta aktivirala gene, ki spodbujajo zdravje in upočasnjujejo staranje.

Za razliko od mnogih diet naj bi bila le-ta preprosta, saj vam ni potrebno nadzirati vnos kalorij, uživate pa lahko skoraj vso hrano, razen večino živalskih proizvodov. Prav tako so prepovedane ribe. Živila z visoko vsebnostjo maščob (npr. oreščke, semena, rastlinska olja...) pa lahko jeste le v majhnih količinah. Ključni so sadje, zelenjava, polnozrnata žita, stročnice in sojina živila, ki naj bi bila del vsakega obroka. Omejiti je potrebno tudi pijače, ki vsebujejo kofein, predelano hrano, sladkor, alkohol in v naprej pripravljene pakirane obroke. Poleg hrane je priporočljivo tudi vsaj 30 minut zmerne vadbe na dan.

Kako Ornish dieta vpliva na zdravje?

Pomaga pri hujšanju

Ornish dieta naj bi bila zelo učinkovita pri hujšanju. Spletni vir piše o manjši študiji, ki je sicer vključila 20 ljudi in jih sledila eno leto, je pokazala, da s prehranjevanjem po Ornish dieti lahko v povprečju izgubimo manjmanj 3,3 kg. Kar naj bi bilo več kot pri Atkinskovi, Zone dieti in t.i. dieti Weight Watchers. Podobne rezultate je pokazala še ena študija z 76 udeleženci. Sledili so jim eno leto in zaključek je pokazal, da so udeleženci izgubili v povprečju 2,2kg.

PREBERITE TUDI: FMD DIETA – ste že slišali za njo? Dieta, ki deluje enako kot post, a ni postenje

Preprečuje kronične bolezni

Spletni vir sicer najava več študij, ki kažejo, da bi vegetarijanska in veganska prehrana lahko pomagala preprečevati kronične bolezni. Predvsem naj bi bile takšne diete povezane z zmanjšanim tveganjem za razvoj bolezni srca, sladkorne bolezni in debelosti, pa tudi za nekatere vrste raka.

Učinke Ornish diete, in še treh drugih, pa so preverili z manjšo študijo, ki je zajela 18 ljudi in trajala 4 tedne. Ornish dieta se je izkazala še posebno učinkovito pri zniževanju holesterola in trigliceridov.

Kaj jesti in koliko?

Sadje: jabolka, banane, pomaranče, kivi, grenivke, jagodičevje, granatno jabolko, melone, hruške, marelice

Zelenjavo: brokoli, cvetača, ohrovt, zelje, paprika, česen, čebula, špinača, bučke

Stročnice: fižol v zrnju, čičerika, leča, črni fižol, lima fižol, pinto fižol

Polnozrnate žitarice: kvinoja, amarant, ajda, ječmen, farro, rjavi riž, oves

Viri beljakovin: tempeh, tofu, jajčni beljak

Zelišča in začimbe: česen, kumina, kurkuma, koriander, cilantro, peteršilj, cimet, muškatni orešček

PREBERITE TUDI: Iz ljudske medicine: med in jabolčni kis v boju proti kilogramom, kašlju in slabemu počutju

Na dieti so v omejenih količinah dovoljena tudi naslednja živila:

Oreščki in semena (3 ali manj majhnih obrokov na dan): orehi, mandlji, indijski oreščki, pekani, bučna semena, chia semena, lanena semena

Pakirana živila z nizko vsebnostjo maščob: polnozrnati kosmiči, polnozrnati krekerji, zelenjavni burgerji

Pijače s kofeinom: do ena skodelica kave ali dve skodelici črnega čaja/kave brez kofeina na dan

Mlečni izdelki (2 ali manj obrokov na dan): nemasten jogurt, posneto mleko

Maščobe: olivno olje, avokado, kokosovo olje, maslo, rastlinsko olje, repično olje, olive

Rafinirani ogljikovi hidrati (2 ali manj obrokov na dan): bele testenine, krekerji, piškoti, bel kruh, palačinke, tortilje iz moke, beli riž, med, agava, rjavi sladkor, beli sladkor

Alkohol (do 1 porcija na dan): vino, pivo, žgane pijače

Živila, ki se jim je treba izogibati

Meso: govedina, jagnjetina, kozje meso, teletina

Morski sadeži: losos, skuša, tuna, inčuni, sardele, kozice, jastog

Perutnina: piščanec, puran, gos, raca

Rumenjaki

Primeri jedlinkov

Tukaj je primer 3-dnevnega menija sestavljenega po Ornish dieti:

1. dan
Zajtrk: tofuja s paradižnikom, čebulo, česnom in papriko
Kosilo: rjavi riž s črnim fižolom in brokolijem na pari
Večerja: zelenjavna enolončnica iz leče s popečenim brstičnim ohrovtom

2. dan
Zajtrk: beljakova omleta z mešano zelenjavo
Kosilo: paprika polnjena s fižolom, bulgurjem, paradižnikom, čebulo, ohrovtom in špinačo
Večerja: čičerikin curry s kuskusom in prilogo solate

3. dan
Zajtrk: ovseni kosmiči z jagodami, borovnicami in cimetom
Kosilo: bučkini rezanci s pestom in mesne kroglice iz fižola „cannellini“
Večerja: teriyaki tempeh s kvinojo in ocvrto zelenjavo

PREBERITE TUDI: Zakaj nekateri doživijo 100 let in več? Kako se organizem stoletnikov razlikuje od ostalih?

VIR: https://www.healthline.com/

 

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Dieta Ornish dieta Hujšanje Rastlinska prehrana
Morda te zanima tudi:

NAVADNI RMAN– zeliščni super-junak narave (piše zeliščarka)

Na prvi pogled se morda ne zdi nič posebnega S svojimi ...

6 živil, ki znižujejo slab holesterol

Holesterol je nujno potrebna snov za telo. Lahko je dob...

Zeliščarka svetuje: 5 spomladanskih divjih rastlin, ki so zakladnica hranil

Ko se zemlja prebuja iz zimskega spanca, nam narava pon...

Če boste jedli to hrano, bodo vaši možgani, srce in ožilje za vedno zdravi

Študije kažejo, da je to tista hrana, ki podpira zdravj...

TELOVADIMO: Vaje proti mravljinčenju, odrevenelosti in občutku težkih rok (VIDEO)

Se vam kdaj zgodi, da se ponoči zbudite in ne čutite ro...

HandyCure - revolucionarna naprava, ki lajša bolečine in proces celjenja

HandyCure je inovativna prenosna naprava za terapijo, ...

Kako je razporejena višina pokojnin?

Povprečna starostna pokojnina ljudi, ki se sedaj upokoj...

Recept: Pomladna enolončnica (s čemažem, regratom in koprivami)

Ideje za kosilo: Pomladna enolončnica je samostojna jed...

TELOVADIMO: Kako izboljšamo ravnotežje in okrepimo moč (+video z vajo)?

Z leti so padci vse bolj neprijetni. Zato enostavno pot...

Na koga računate, ko se boste postarali? Na državo, socialo, otroke...?

Ali morda na partnerja, na sosede, na prijatelje, na se...

TELOVADIMO: Kako lahko izboljšamo koordinacijo (+video z vajami)?

Z enostavnim testom preverite, kako dobra (ali slaba) j...

Bolečine v križu? Rešite se jih z neoprenskim križnim pasom

Eden od vzrokov za pojav bolečine v križu je lahko napa...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milan Pavliha

Milan Pavliha
psiholog, pedagog


"Upokojitev je lahko tudi začetek nove kariere."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.